Στάθης Κεφαλίδης γενικός διευθυντής:«Η Αναπτυξιακή Ροδόπης δεν υπήρξε κρατικοδίαιτη εταιρία»

ΠΡΟΒΛΗΜΑ Η ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ Η ΑΠΡΑΞΙΑ

Στάθης Κεφαλίδης γενικός διευθυντής:«Η Αναπτυξιακή Ροδόπης δεν υπήρξε κρατικοδίαιτη εταιρία»

28.04.2011
«Περιμένουμε 670 .000 ευρώ από προγράμματα, είναι χρήματα που πρόκειται να έρθουν, το πρόβλημα της εταιρίας είναι ταμειακό, όχι οικονομικό», θα πει

«Η κρίση δεν θέλει χρήματα μόνο, θέλει ιδέες. Ρίξτε 100 εκατομμύρια στην έρημο, θα φέρετε ανάπτυξη; Όχι, θέλει ανθρώπους με ιδέες»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Δήμος Μπακιρτζάκης
Ένα πρόσωπο που έχει συνδεθεί με αναπτυξιακά προγράμματα δράση και αποτελεσματικότητα, ο Στάθης Κεφαλίδης, βρίσκεται αποστασιοποιημένος αυτή την περίοδο, ενώ μια ολόκληρη φιλολογία αναφέρεται στην οικονομική δυσπραγία ης εταιρίας που διευθύνει της Αναπτυξιακής Ροδόπηε. Απαντήσεις σε μια σειρά ζητημάτων δίνει μιλώντας στο ράδιο Χρόνος 87.5fm αποκαλύπτοντας και τις προθέσεις του για το μεγάλο πολιτιστικό Μέγαρο Μουσικής και τις επαφές που είναι σε εξέλιξη.

Υπάρχει τελικά  πρόβλημα αυτή την στιγμή στην Αναπτυξιακή Ροδόπης κ. Κεφαλίδη;
-Η Αναπτυξιακή Ροδόπης είναι μια ανώνυμη εταιρία και όχι μια εταιρία η οποία επιδοτείται από κανέναν φορέα, που σημαίνει ότι ακόμη και τα λειτουργικά έξοδα, το ρεύμα, το τηλέφωνο, το ίντερνετ και οι αποδοχές οι δικές μας προκύπτουν μέσα από εργασίες και δουλειές που φέρνουμε. Δεν είμαστε δηλαδή κρατικοδίαιτη εταιρία.
Αυτοί οι οποίοι αποφασίσαμε από την αρχή να δουλέψουμε εκεί, αποφασίσαμε να δουλέψουμε σ΄αυτό το μοντέλο και θεωρώ ότι είναι ένα σύγχρονο μοντέλο για την Ελλάδα αυτή την ώρα, διότι βαρεθήκαμε να βλέπουμε …κρατικοδίαιτους.
Η Αναπτυξιακές των ΟΤΑ όπως η δική μας, δηλαδή αυτές που είναι πολυμετοχικές, όχι ενός δήμου ή μιας νομαρχίας μέσα, δουλεύουν με το ίδιο μοντέλο αλλά οι εργασιακές σχέσεις είναι αορίστου χρόνου. Εμείς επιλέξαμε να είμαστε συμβάσεις έργου αυτή την στιγμή.
Υπάρχει τελικά πρόβλημα, γιατί δεν τρέχουν έργα, δεν γίνονται επενδύσεις, ακούστηκε ότι έχουν απολυθεί υπάλληλοι από εκεί;
- Σε εμάς η απόλυση έχει το εξής νόημα. Τελειώνει το πρόγραμμα, φεύγει ο εργαζόμενος που αυτή την ώρα δεν μπορεί να φέρει πρόγραμμα, αν φέρει νέα προγράμματα μένει. Σίγουρα αυτή την ώρα υπάρχει μια περίοδος η οποία ουσιαστικά είναι δύσκολη όσον αφορά τα προγράμματα. Η εταιρία αυτή την στιγμή που μιλάμε ξεπερνάει τα 12,5 εκ. ευρώ σε προγράμματα, τα οποία υλοποιεί, όχι θα υλοποιήσει, δεν μιλάω για τις προτάσεις που πρόκειται να κατεβάσουμε, αλλά το μεγάλο πρόβλημα είναι τα λεφτά τα οποία έχουμε να εισπράττουμε που είναι ένα πολύ σημαντικό ποσό. Αυτή την ώρα κυνηγάμε πόρτα-πόρτα για να πάρουμε τα χρήματα που έχουμε και είναι χρήματα χωρίς επισφάλεια, για παράδειγμα είναι από ένα πρόγραμμα MEDOC που είναι χρήματα που θα έρθουν κατευθείαν από την Ε.Ε. Δεν έχουν να κάνουν καθόλου με εθνική συμμετοχή, από αυτό μόνο η εταιρία έχει να εισπράττει 670.000 ευρώ, είναι χρήματα που πρόκειται να έρθουν.
Αυτή την στιγμή έχουμε ταμειακό πρόβλημα, όχι οικονομικό πρόβλημα, που θα λυθεί σταδιακά, που σημαίνει ότι η μεγάλη δραστηριότητα της επιχείρησης τα προηγούμενα χρόνια δημιούργησε και αυτή την δυναμική. Φανταστείτε ότι στο προηγούμενο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης η εταιρία διαχειρίστηκε 78 εκ. ευρώ, είναι μια πολύ μικρή εταιρία για ένα τόσο μεγάλο ποσό, σε επίπεδο νομού. Αυτό το ταμειακό προέρχεται και από την αγκύλωση αυτή την στιγμή του ελληνικού δημοσίου και του κράτους το οποίο σε περίοδο κρίσης δεν ανταποκρίνεται στην κρίση, δηλαδή, εγώ το λέω και το εννοώ. Αυτή την ώρα υπάρχουν πολλά χρήματα που περιμένουμε εμείς από έξω, για να έρθουν αλλά χρειάζεται να κινηθούν και οι δικές μας υπηρεσίες οι οποίες θα στείλουν την αλληλογραφία και τα σχετικά, τα γραφειοκρατικά. Δυστυχώς η γραφειοκρατία στην Ελλάδα στοιχίζει  και αυτή την ώρα γίναμε …κυνηγοί υπηρεσιών και κυνηγοί εγγράφων.
Αυτό δεν δημιουργεί προβλήματα στην λειτουργία της Αναπτυξιακής;
-Αυτό δημιουργεί πρόβλημα στην λειτουργία των αναπτυξιακών γενικά.
Σε μια δημοτική επιχείρηση η οποία ουσιαστικά χρηματοδοτείται, δηλαδή το ρεύμα, το νερό, το τηλέφωνο, τους μισθούς, τα πληρώνει ένας δήμος – αυτό δεν είναι πρόβλημα.
Σε μια επιχείρηση η οποία είναι εκτεθειμένη στον ανταγωνισμό, αυτό είναι πολύ μεγάλο πρόβλημα και το εννοούμε αυτό, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πτοούμαστε στο να σχεδιάσουμε μπροστά και να παράγουμε νέα προϊόντα.
Η  βάση της επιβίωσης της εταιρίας είναι παραγωγή καινούριων προϊόντων. Να παρέχεις τις σωστές υπηρεσίες και καινούρια προϊόντα, που σημαίνει να φέρεις καινούρια προγράμματα που να καλύπτουν τις ανάγκες της περιοχής, αυτό δεν το σταματάμε.

ΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Πως το βλέπετε να λειτουργεί το μεγάλο πολιτιστικό Μέγαρο που δημιουργήθηκε στην περιοχή της Στρατώνας;
-Πρέπει να καταλάβουμε ότι  αυτό είναι ένα μεγάλο έργο. Το κόστος να το συγκρίνουμε αναλόγως με του τι παίρνουμε. Αν ήταν μια απλή αίθουσα 6000 τετραγωνικά, θα ήταν πολλά τα λεφτά, αλλά μια αίθουσα μεγάρου Μουσικής, εκεί είναι το κόστος, 16 εκ. ευρώ είναι το πραγματικό κόστος που θα κόστιζε αυτό το πράγμα. Είναι μεγάλο έργο και δεν είναι μόνο ένα έργο. Είναι ένα σύμβολο που καθορίζει κάποια κομμάτια της ιστορίας της πόλης. Είναι η Λέσχη Κομοτηναίων του 1820 όταν χτίστηκε να το πούμε έτσι. Τα βήματα αυτού του Μεγάρου που πρέπει να κάνουμε για να μπει σε λειτουργία πρέπει να είναι πολύ προσεκτικά, για να μην καταλήξει να είναι μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων η οποία σε 5 χρόνια θα απαξιωθεί.
Εμείς παίρνουμε και υιοθετούμε την εμπειρία που είχαν τα προηγούμενα Μέγαρα. Μην ξεχνάτε ότι ακόμη και ο πολιτισμός στην χώρα μας, ήταν επιδοτούμενος στο 100% ή στο 120%, σε πολύ λίγες περιπτώσεις παράγαμε προϊόντα πολιτισμού που ήταν ανταγωνιστικά και ανταποδοτικά. Έτσι πολλές από τις πολιτιστικές αυτές εκδηλώσεις ή και πολιτιστικά κτήρια να το πούμε έτσι, είχαν και μια δόση της ασφάλειας και του μαξιλαριού της κρατικής δομής, κάτι στο οποίο εμείς διαφωνούμε.
Εσείς διαφωνείτε αλλά ήδη έγιναν κάποιες μελέτες στην Περιφέρεια από την προηγούμενη διοίκηση και μιλάμε για ένα κόστος 300.000 ευρώ ετησίως για την λειτουργία του. Πως θα εισπραχθούν αυτά, από πού και με ποιο τρόπο;
-Ένα μέγαρο όπως το δικό μας, για να λειτουργήσει, με καθαρά επιδοτούμενο ποσό, με τα 12 άτομα που χρειάζεται, θέλει γύρω στις 680.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι σου δίνω όλα τα λεφτά και περιμένω από αυτούς να παράγουν πολιτιστικό προϊόν. Εμείς το αλλάζουμε το μοντέλο και λέμε ότι θέλουμε τόσα χρήματα όσο χρειάζονται για να έχεις την βασική υποδομή τριών ή τεσσάρων ατόμων και τα έξοδα του κλειστό. Δηλαδή όπως είναι τώρα, τα ρεύματα, την φύλαξη, ασφάλεια κλπ. Από εκεί και πέρα οποιαδήποτε άλλη επιπλέον δαπάνη θα πρέπει να την βγάζει μόνο του, ανάλογα με την δραστηριότητα που θα κάνει. Αυτό δεν είναι θεωρητικό, έχουμε ψάξει στοιχεία. Δηλαδή είδαμε τι δυνατότητες πολιτισμού έχει. Όχι όμως τώρα, δεν θέλουμε αύριο τα 300.000 ευρώ, αυτά είναι όταν αρχίσει να λειτουργεί. Εμείς μιλάμε τώρα, ότι την στιγμή που θα γίνει ο οργανισμός, για φέτος, γύρω στις 50.000, του χρόνου γύρω στις 100.000 ευρώ και σε πλήρη λειτουργία το 2013 γύρω στις 300.000 ευρώ, είναι αστεία τα λεφτά για μια τέτοια αίθουσα.
Όλοι όσοι ήρθαν εδώ όπως η κ. Μενδώνη και άλλοι από το υπουργείο Πολιτισμού, σας είπαν να λειτουργήσει με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
-Εγώ συμφωνώ με αυτό, αλλά βλέπω ότι αλλού δίνουν και δεν διαφωνώ με τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια αλλά δεν διαφώνησε και το υπουργείο με το σχήμα του οργανισμού. Όταν ήρθε ο κ. Νικητιάδης και τις δύο φορές, την πρώτη φορά με τον κ. Πεταλωτή και την δεύτερη με το κλιμάκιο του πρωθυπουργού, τότε σ’ αυτή την περίπτωση συζητήσαμε και το ανακοίνωσε και στα μέσα ότι σκεφτόμαστε να λειτουργήσει σαν οργανισμός, που σημαίνει υπό την αιγίδα του υπουργείου Πολιτισμού, γιατί αυτό είναι το νομικό σχήμα που λειτουργούν τα Μέγαρα.
Αυτό το μέγαρο πρέπει να το κοιτάξουμε σαν κομμάτι της ευρύτερης διαβαλκανικής. Ξέρουμε ότι τον Αύγουστο ανοίγουν τα σύνορα, από πάνω μας έχουμε 1,6 εκ. κόσμο και αυτό σας το λέω όχι επειδή βλέπω τον κόσμο ο οποίος ένα 5% από αυτούς να παρακολουθούν πολιτιστικές εκδηλώσεις ή είναι εν δυνάμει πελάτες σου, όπως και της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης ή των υπολοίπων περιοχών…
Εγώ θεωρώ ότι η περιοχή μας θα φύγει από την κρίση και μπορεί η υπόλοιπη χώρα να έχει κρίση και η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη να μην έχει γιατί από πάνω της έχει τα Βαλκάνια. Ένα εμπόδιο υπάρχει μόνο, να το αντιληφθούμε εμείς. Αν το αντιληφθούμε εμείς ότι έχουμε εν-δυνάμει «πελάτες» οι οποίοι βρίσκονται ακριβώς από πάνω μας και έχουν μια θέληση και όρεξη και μανία να ταξιδέψουν στο εξωτερικό και να έρθουν. Φανταστείτε ότι η Ρουμανία θα είναι 4,5 – 5 ώρες με το αυτοκίνητο από εδώ, έμαθα ότι και η Σερβία θα είναι 4,5 – 5 ώρες…
Καλά ακούγονται αυτά, στην πράξη όμως διαφέρουν…
-Μα για να έρθουν πρέπει κάτι να τους δώσεις. Αν δεν έχεις να τους δώσεις είναι φυσικό, γι’ αυτό λέω «ο εχθρός είμαστε εμείς». Όπως για παράδειγμα τώρα θα μπορούσαμε να έχουμε ανεπτυγμένη κτηνοτροφία και να τροφοδοτούμε την Τουρκία η οποία παίρνει συνεχώς όλα τα αμνοερίφια, ή στην Ιαπωνία αυτή την ώρα που ζητάει προϊόντα αγροτικού χώρου και θα μπορούσαμε να μπούμε σε αγορές, γι’ αυτό λέμε ότι προβλέπεις από τώρα και έχεις γνώμονα και άξονα τόσο μακριά και αυτό σας το λέω επίσης γιατί με τους μεγάλους μάνατζερ στην Ελλάδα με τους οποίους έχουμε επαφή, έχουν το εξής πρόβλημα, ότι όλους αυτούς τους μεγάλους καλλιτέχνες και σχήματα που φέρνουν, στην Αθήνα, στην Θεσσαλονίκη και όλες οι αίθουσες είναι γεμάτες, πουλιούνται όλα τα εισιτήρια και το μέγαρο μουσικής της Θεσσαλονίκης το κάνει κατά κόρον αυτό… Πρόσφατα με 17 ευρώ παρακολούθησα στο μέγαρο της Αθήνας το εθνικό θέατρο του Λονδίνου on-line, κατευθείαν την ίδια ώρα και ήταν γεμάτο.
Θα πρέπει να σταματήσουμε να βλέπουμε την περιοχή μίζερα, θα πρέπει να σταματήσουμε να κοιτάζουμε στην Αθήνα. Θα πρέπει να δούμε προς τα Βαλκάνια, έχουμε μια τεράστια αγορά από πάνω μας που περιμένει να ανοίξουν οι κάθετοι άξονες για να έχουν πρόσβαση σε εμάς.
Εμείς έχουμε επαφή με το ίδρυμα Κακογιάννη, με το οποίο ήρθαμε σε επαφή, παρουσία του κυβερνητικού εκπροσώπου, είδαμε και τον Κακογιάννη και μιλήσαμε και μιλάμε και ανταλλάσσουμε αλληλογραφία γιατί αυτοί ενδιαφέρονται να συνεργαστούν με εμάς.
Αυτό  το στοιχείο που αποκομίσατε με τις επαφές σας, ποιο είναι;
-Πρέπει να τελειώσουμε τον Οργανισμό. Εκεί που καταλήξαμε είναι ότι τώρα άμεσα πρέπει να συναντηθούμε με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού για να συζητήσουμε το θέμα του οργανισμού το οποίο εμείς καταθέσαμε ήδη, το πρότυπο οργανισμού. Ο οργανισμός χρειάζεται μια κοινή υπουργική απόφαση και θέλει ένα Α’ χρόνο που για μένα δεν είναι πολύ αν το θέλει η πολιτική ηγεσία και το θέλει, το δήλωσε, για να τελειώσει. Από εκεί και πέρα, του χρόνου θα γίνει το διοικητικό συμβούλιο, αρχίζει να λειτουργεί ο καλλιτεχνικός διευθυντής και προγραμματίζονται οι πρώτες δειλά-δειλά εκδηλώσεις. Εγώ είμαι αισιόδοξος.
Η κρίση δεν θέλει χρήματα μόνο, θέλει ιδέες. Ρίξτε 100 εκατομμύρια στην έρημο, θα φέρετε ανάπτυξη; Όχι. Θέλει ιδέες, θέλει ανθρώπους με ιδέες».

http://www.xronos.gr/detail.php?ID=67710

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

A practical mind map tester

Productivity Hacks: DaVinci’s Mind Mapping